Оголошення

Новини

15 БЕРЕЗНЯ ВСІСВІТНІЙ ДЕНЬ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ


В 1983 році день 15 березня був закріплений в міжнародному календарі святкових дат як Всесвітній день захисту прав споживачів. Історія починається з 15 березня 1962 року, коли президент США Джон Кеннеді виступаючи зі зверненням до Конгресу та об’єднань споживачів вперше проголосив права споживачів-право на безпеку, право на інформацію, право на вибір, право бути почутим.

При цьому президент Кеннеді наголошував, що споживачі є найбільшою економічною громадою, яка відображає інтереси майже кожного члена суспільства. Проте, попри важливу роль споживчої спільноти дуже часто її бачать, але не чують.

Надалі права споживачів були розширені та визнані в інших країнах. За ініціативою Всесвітньої організації союзів споживачів до переліку прав споживача було додано право на задоволення базових потреб, право на компенсацію, право на споживчу освіту, право на здорове довкілля.

Правовий рівень захисту прав споживачів, реалізація їх прав на безпеку товарів, інформацію, вибір, відшкодування збитків, здійснення контролю за якістю та безпекою продукції (робіт, послуг) та сприяння діяльності громадських організацій споживачів забезпечується Статтею 42 Конституції України.

За роки незалежності створена законодавча база, яка, в основному, забезпечує права споживачів. У травні 1991 року був прийнятий Закон України «Про захист прав споживачів».

Забезпечення конституційних прав громадян як споживачів на відповідну якість і безпеку товарів, робіт, послуг, отримання необхідної, достовірної та доступної інформації про них – один із пріоритетних напрямів діяльності управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві.
Діяльність управління захисту споживачів спрямована на регулювання відносин між виробниками та споживачами, покликана розв'язувати всі питання у сфері захисту прав споживачів шляхом дотримання конституційних прав і свобод.

Так, за 2018 рік до управління захисту споживачів надійшло 4708 заяв та скарг громадян у т. ч. щодо:
  • неналежної якості отриманих послуг – 2322 звернень;
  • неналежної якості придбаних непродовольчих товарів – 2300 звернень;
  • неналежної якості придбаних продовольчих товарів - 86 звернень;
  • неналежної якості придбаних товарів через мережу Інтернет – 476 звернень.
За результатами перевірок у 195 суб’єктів господарювання виявлено порушення вимог законодавства у сфері захисту прав споживачів, 103 особи притягнуто до адміністративної відповідальності на загальну суму – 14,259 тис. грн, накладено адміністративно – господарських санкцій – 209,725 тис. грн. Повернуто споживачам коштів на суму 847,439 тис. грн.

Також упродовж звітного періоду надійшло 370 звернень про ознаки порушення законодавства у сфері реклами, у т. ч. 159 звернень від споживачів реклами та 211– від органів державної влади та місцевого самоврядування.

За результатами розгляду матеріалів, проведення засідань по справах виявлено 74 ознаки порушення у сфері реклами; прийнято 34 рішення про накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу на загальну суму 90,8 тис. грн (з них) сплачено у добровільному порядку 20 рішень на загальну суму 50,56 тис. грн, на розгляді у суді знаходиться 12 рішень на загальну суму 37.32 тис. грн.




Автор: від 15.03.2019