Новини

Гігієнічні рекомендації для працівників харчоблоку у дитячих закладах


Дотриманню правил особистої гігієни має слідувати кожен, особливо важливо це для тих, хто працює із продуктами харчування.
  
Перед початком роботи працівники харчоблоку мають залишити у роздягальні верхній одяг, вуличне взуття, головний убір, персональні речі.

Змінне робоче взуття зберігається окремо від вуличного. Обирати потрібно зручне та легке взуття, воно не має зісковзувати з ноги або ковзати по підлозі. Бажано, аби підошва робочого взуття добре амортизувала, у цьому випадку зменшується навантаження на хребет і ноги працівника.

Після перевзування працівники миють руки, надягають санітарний одяг, забирають волосся і лише після цього приступають до роботи.

Працівники харчоблоку носять: санітарний одяг для робіт, пов’язаних із організацією харчування; спеціальний одяг для прибирання приміщень; білий халат або фартух із тканини, під час видачі страв, годування дітей; фартух із клейонки, під час миття посуду; хустку чи ковпак.

Протягом робочого дня кожен працівник має стежити за тим, аби його одяг був чистим та охайним. Санітарний одяг необхідно змінювати по мірі забруднення, але не рідше ніж раз на два дні.

У санітарному одязі працівникам харчоблоку забороняється: виконувати роботи з прибирання приміщень, виходити на вулицю, знаходитися в інших приміщеннях. Перед відвідуванням туалету працівники харчоблоку залишають санітарний одяг і надягають лише після того, як ретельно вимиють та продезінфікують руки.

Під час приготування їжі працівники щоразу змінюють санітарний одяг відповідно до того, з якими продуктами працюють – сирими, напівфабрикатами чи готовими. Окрім того, працівники знімають санітарний одяг перед прийманням їжі.

Серед вимог до особистої гігієни працівників харчоблоку однією з найважливіших є миття рук. Працівники мають мити руки: прибувши в дошкільний заклад; перед входом до харчоблоку; після кожного забруднення; переходячи від одного виду обробки продуктів до іншого; перед роздачею їжі; після закінчення роботи.

На харчоблоці біля раковин завжди мають бути: мило – тверде або рідке, паперові рулонні рушники чи індивідуальні рушники для витирання рук.

Працівники харчоблоку також мають коротко підрізати нігті на руках та в жодному разі не покривати їх лаком, перед початком роботи знімати каблучки та інші прикраси. Працівникам харчоблоку на робочому місці заборонено курити, споживати їжу.

Щоденно, до початку роботи, медична сестра оглядає працівників на наявність гнійничкових захворювань і гострих респіраторних інфекцій. Працівнику харчоблоку заборонено приступати до роботи, якщо у нього наявні симптоми шлунково-кишкових, шкірних, гострих респіраторних вірусних захворювань.

Якщо інфекційне захворювання має хтось із членів родини працівника, він також має бути відсторонений від роботи й допущений до неї лише після негативних аналізів на бацилоносійство.

Працівники харчоблоку мають по можливості не допускати травм рук під час роботи, а на випадок травми на харчоблоці неодмінно має бути наявна аптечка.

У професійні обов’язки працівників харчоблоку входить створення умов, оптимальних для профілактики та запобігання ризиків, пов’язаних з інфікуванням продуктів харчування.

Задля гігієни приміщень щодня проводять поточне вологе прибирання харчоблоку 1-2 рази на день по мірі забруднення. У виробничих приміщеннях харчоблок прибирають наприкінці робочого дня.

Підлогу, забруднену харчовими залишками, миють гарячою водою з додаванням 2 % розчину соди. Працівники здійснюють прибирання у спеціальному одязі, використовуючи спеціальний промаркований інвентар. Ганчірки, щітки, швабри після користування промивають гарячою водою і занурюють на годину в 1 % розчин хлорного вапна або 0,2 % розчин хлорантоіну.

Інвентар та одяг для прибирання, мийні засоби мають зберігатися у спеціально відведеному місці. Використовувати цей інвентар і одяг для прибирання інших приміщень заборонено.

Генеральне прибирання проводять щотижня, миючи опалювальні прилади, підвіконня, стіни із застосуванням мийних та дезінфекуючих засобів, відповідно до інструкцій з використання.

Під час роботи харчоблоку заборонені будь-які ремонтні роботи.

За утримання приміщень харчоблоку в належному санітарному стані відповідає кухар, а медична сестра здійснює контроль.




Автор: від 22.02.2019