Оголошення

Новини

Споживач має право на повну і достовірну інформацію про продукцію


Використання написів і слоганів, що вводить споживачів в оману – заборонене законодавством, проте зустрічається на полицях столичних магазинів.
 
Для прикладу, напис «виготовлено в Білорусії», що асоціюється у споживача з тезою – виготовлено на совість. Часто навіть така інформація виявляється не правдою. Використання подібних слоганів є порушенням Закону України Про захист від недобросовісної конкуренції, оскільки близько 95% населення сприймають, що товар з подібними написами виготовлено саме за традиціями і стандартами Білорусії. Це вводить споживачів в оману і будь-яке використання подібних написів заборонено законодавством.
 
Про оригінал та фальсифікат непродовольчих товарів, зокрема косметичних засобів та продуктів харчування виробництва Білорусії, що реалізуються на території Києва, йшла мова у прямому ефірі програми «Споживач має право» на телеканалі «Україна», куди запросили наших фахівців Юря Миркєєва і  Ірину Мазепу.
 
У назвах, слоганах, упаковці використовуються білоруські мотиви, хоча така продукція рідко хоч якось стосується Білорусії. Так, в українських магазинах продаються: «Білоруський пломбір» із Кропивницького, «Двері Білорусії» із Дніпропетровська, лимонад «Вятрачок» від української компанії «Славутич», майонез та масло зі слоганом «Національні білоруські традиції» з Запоріжжя тощо. Хоч інформація виробника офіційного продукту має міститися на пакуванні.
 
«Будь-який харчовий продукт, який завозиться в країну проходить вхідний контроль. Продукти, що надходять в Україну офіційно, повинні мати відповідне маркування: інформацію українською мовою, зокрема і про постачальника в Україну», – наголошує заступник начальника управління - начальник відділу державного контролю Держпродспоживслужби м.Києва Юрій Миркєєв. 
 
«Якість та безпека білоруської, як і будь-якої іншої косметики, має підтверджуватись обов’язковим сертифікатом на продукцію або декларацією відповідності. Кожен споживач до придбання продукції має право затребувати копію документа у продавця для ознайомлення», – зазначає Начальник відділу контролю у сфері торгівлі Головного управління Держпродспоживслужби м.Києва Ірина Мазепа.
 
На маркуванні косметичних засобів (упаковці) в обов’язковому повинна міститися порядку інформація про склад продукції, дату виготовлення, термін придатності, найменування та місцезнаходження виробника, представника виробника в Україні (імпортера), правила та умови ефективного і безпечного використання.
 
У разі відсутності документів та необхідної інформації про продукцію не можна гарантувати, що така продукція потрапила на територію України законним шляхом або є оригінальною. Наявність відповідних документів є доказом того, що косметика потрапила до країни легально і пройшла усі необхідні процедури. А отже можна прослідкувати увесь ланцюг постачання.
 
Якщо Ви придбали товар, і він виявився неякісним, необхідно звернутися до Головного управління за адресою: 04053, м. Київ, вул. Некрасовська, 10/8 або направити звернення на е-mail: zvernen@kiev.dpss.gov.ua та долучити копії усіх необхідних документів, що стосуються справи. Ми допоможемо відновити порушене право споживача у відповідності до Закону України «Про захист прав споживачів».
Автор: Редактор від 07.10.2020